Home » » Razali Makan Besar di Ajil Jumaat Lalu

Razali Makan Besar di Ajil Jumaat Lalu

Written By https://komunititelukpaku.blogspot.com/ on Sunday 19 March 2017 | 12:20:00 am

RATA-rata apabila ditilik pandang soal politik Terengganu minggu ini banyak diceritakan dengan kehadiran semasa ceramah PPBM di Ajil malam jumaat yang lalu (17 Mac 2017).

Beberapa orang pengerak penting PPBM tampil menjawap dengan isu 400 orang kehadiran malam tersebut seperti Ketua Bahagian PPBM Kuala Nerus Datuk Razali Idris, Timbalan Ketua Bahagian Kuala Nerus Hambali Abdul Latif  dan saudara Nasyuha Fadzly antar pengerak penting PPBM Terengganu menjawab isu 400 ini.

Apa yang nak dibimbangkan sangat pasal artikel Terengganu Times itu, ramai rakyat tahu bahawa portal itu tiada pembacanya dan tiada penajanya seperti mana PPBM yang mempunyai banyak dan tersembunyi.

Disini BIRU ingin menawarkan khidmat artikel kepada PPBM dengan bayaran yang boleh dipertimbangkan .. kih..kih..kih... jika ada yang berminat?

Sebenarnya Razali Idris ini mengamalkan gaya hidup yang mewah, apabila dilihat UMNO sudah tidak dapat memberikannya Wang serta menguntungkan beliau maka ditinggalkan UMNO demi WANG RINGGIT.

Memang benar perjuangan beliau semata-mata untuk WANG sahaja dan bukan perjuangan ASLI yang diterapkan oleh kepimpinan UMNO  Terdahulu.

Menurut beberapa sumber di Terengganu kini, Razali tinggalkan UMNO kerana beliau ditamatkan KONTRAK menjadi pengerusi sebuah anak syarikat kerajaan (GLC) dan telah GAGAL membawa perubahan serta keuntungan kepada syarikat, maka tindakan menamatkan kontrak lebih awal membuatkan Razali berpatang arang.

Dikatakan juga Razali ini pernah menjadi kempen manager kepada Mukhriz Mahathir di Terengganu ketika pemilihan Pemuda UMNO peringkat pusat dimana ketika itu Mukhriz berlawan dengan Khairy Jamaluddin dan kedua-dua GAGAL disebabkan diketuai oleh orang yang TERTULISnya GAGAL.

JIKA ARTIKEL INI TIDAK BENAR, sila buat PENJELASAN atau Penafian BERSUMPAH !!

UMUM sedia maklum bahawa hobinya dengan 4 x 4 dan kegilaan itu juga dihabiskan wang ringgit untuk hobinya itu ditambahkan lagi semasa dalam UMNO banyak tanah-tanah terbiar disakaunya di sekitar jajahan Marang.

Berbalik kepada politik kenapa Razali tinggalkan UMNO !!!

Selepas pelbagai usaha untuk mendapatkan wang dengan kerajaan BN Terengganu GAGAL dan sudah kalah berkali-kali kalah dalam pemilihan parti lalu baginya UMNO sudah tidak ada apa-apa yang perlu ditunggu lagi.

Maka disaat kecelaruan itu juga dihulurkan tangan oleh Mukhriz dengan perjanjian membawa PPBM ke Terengganu dan menarik ahli disini.

Dan hari ini beliau juga GAGAL membawa keluar rakyat yang mana 3 serangkai tertinggi parti itu ke Terengganu.

Takkan dengan populariti jasa 22 tahun menjadi perdana menteri tidak dapat menarik rakyat ke ceramah itu?

Takkan dengan populariti mantan perdana menteri tidak dapat menarik rakyat ke ceramah itu?

Dan takkan populariti mantan Menteri Besar pun tidak dapat menaraik mini rakyat ke ceramah itu?

Apa yang PASTI rakyat negeri ini cukup matang dalam soal berpolitik dankehidupan seharian dan pernah hidup dalam kegelapan penjajahan selama 5 tahun dibawah naungan PAS.

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Your Link | Your Link | Your Link
Copyright © 2013. Pemburu Provokasi - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger